صد و شصت و چهارمین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 98
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 374
:: بازدید ماه : 8063
:: بازدید سال : 20752
:: بازدید کلی : 297890
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 20 آبان 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس : اسماعیل آل کثیر

ساعت 20:30 یکشنبه 19 آبان ماه1398 همزمان با سالروز «ولادت حضرت رسول اکرم(ص) بنا به روایت اهل سنت و آغاز هفته ی وحدت» ، به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش و مدیریت ایثارگران تیپ تکاور حضرت مهدی(عج) نیروی زمینی سپاه ؛ صد و شصت و چهارمین آیین شهد صلوات با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط کربلایی مهدی لطیفی در منزل «شهید علیرضا غریبی » برگزار شد .

به گزارش شوش نیور ؛ حجت الاسلام حاج ناصر حمزه نژاد ، امام جمعه ی شهرستان هویزه ضمن عرض تبریک ولادت عصاره ی خلقت ، حضرت رسول اکرم(ص) ؛ سخنرانی خود به دو محور «نحوه ی ذکر صلوات و فرهنگ ایثار و شهادت  اختصاص داد و گفت :صلوات آنقدر اهمیت دارد که تنهاجایی که خداوند ، فرشتگان و ملائک در آن سهیم هستند همین ذکر صلوات بر محمد(ص) و آل محمد (ص) است . درحدیثی در کتاب بحار الانوار با تفصیل از حضرت رسول اکرم(ص) آمده است: « أَکْثِرُوا مِنَ الصَّلَاةِ عَلَیَّ فِی کُلِّ جُمُعَةٍ فَمَنْ کَانَ أَکْثَرَکُمْ صَلَاةً عَلَیَّ کَانَ أَقْرَبَکُمْ مِنِّی مَنْزِلَةً وَ مَنْ صَلَّى عَلَیَّ یَوْمَ الْجُمُعَةِ مِائَةَ مَرَّةٍ جَاءَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ عَلَى وَجْهِهِ نُورٌ وَ مَنْ صَلَّى عَلَیَّ فِی یَوْمِ الْجُمُعَةِ أَلْفَ مَرَّةٍ لَمْ یَمُتْ حَتَّى یَرَى مَقْعَدَهُ مِنَ الْجَنَّةِ /// در هر جمعه بر من زیاد درود بفرستید، هر کسی از شما که بر من درود بیشتری فرستد، جایگاهش به من نزدیک‌تر خواهد بود. کسی که صد مرتبه درود فرستد، روز قیامت با چهره‌ای نورانی محشور می‌شود. و کسی که هزار مرتبه درود بفرستد، از دنیا نمی‌رود، مگر آن‌که جایگاهش را در بهشت ببیند.»

وی افزود : 124 هزار پیغمبر مقدمه بوده اند برای حضور و خلقت پیغمبر خاتم و این مقدمه چینی ها توسط 124 هزار پیغمبر برای این بوده که اسلام  بیاید و دین کامل و جامع  شده و خاتمه ی همه ی ادیان و خاتمه ی انبیاء  گردد ؛ لذا اینکه ما  در وجود مقدس رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) صلوات می فرستیم« ٱللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ.» پیامبر اکرم(ص) رحمتی است که خداوند به ما داده است ؛ این است که ما در زمانی که تبعیت از پیغمبر و در امت آخر زمان قرار داریم .

حجت الاسلام حاج ناصر حمزه نژاد  یادآور شد : در زمانی با یکی از عزیزان در کشور عربستان یک بحث علمی داشتیم ؛ احادیثی در مورد صلوات با ایشان مطرح می کردم که به یکی از آن احادیث در این آیین بسنده می کنم که «صحیح مسلم» از پیغمبر سئوال می پرسد ؛ «کیفیت صلوات چگونه است؟» و جواب پیامبر را با قلم خود اینگونه می نویسند ؛ صلی الله علیه و آله و سلم : اگر می خواهید بر من صلوات بفرستید اینگونه بگویید« اللّهمّ صلّ علی محمّد و أهل بیت محمّد /// خدایا بر محمد و اهل بیت محمد صلوات فرست » «صلوات» کلمه ای است جمع، که معمولاً در روایات و کاربردهای متعارف زبان عربی به شکل «الصلاه» به کار می رود. الف کلمه «صلاه» بدل از «واو» در جمع آن یعنی «الصلوات» است و تثنیه آن «صلوان» می آید. معنای جامع واژه «صلاه» یا «الصلاه» عبارت است از «انعطاف». چیزی که هست، این معنای جامع به خاطر اختلاف مواردی که به آن نسبت داده می شود، مختلف می گردد. از این رو «صلاه» از خدا به معنای رحمت، و «صلواه» از ملائکه به معنای استغفار، و صلوات مردم، دعا خواهد بود. در این مورد معنای توجه خاص و تمایل ویژه خدا و فرشتگان و مؤمنان را به رسول خدا(ص) می رساند.

امام جمعه ی شهرستان هویزه در ادامه خاطر نشان نمود : پس به اندازه ی ارادت و شناختی که به رسول اکرم(ص) و  اهل بیت(ع) داریم و باید برای ما مهم باشد ایمانی است که به نبوت  نبی اکرم(ص) داریم و در این راستا روایات زیادی در مورد ذکر صلوات آمده است ، امام صادق در این خصوث می فرماید : « لا یزال الدّعاء محجوباً حتّى یُصلّى على محمّدٍ وعلى آل محمّدٍ /// دعا پیوسته در حجاب است، تا آن‌گاه كه بر محمّد و بر خاندان محمّد صلوات فرستاده شود.»

 

وی افزود : صلوات بر پیامبر اکرم و آل پاک ایشان (ص)، ضمن آن که دعا و ذکری بسیار پر فضیلت است، آثار فراوان دیگری هم دارد. از جمله آثار این ذکر شریف آن است که موجب اجابت دعا می ‌شود. از امام صادق (ع) روایت شده که فرمود: «مَنْ كَانَتْ لَهُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ حَاجَةٌ فَلْيَبْدَأْ بِالصَّلَاةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ثُمَّ يَسْأَلُ حَاجَتَهُ ثُمَّ يَخْتِمُ بِالصَّلَاةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَكْرَمُ مِنْ أَنْ يَقْبَلَ الطَّرَفَيْنِ وَ يَدَعَ الْوَسَطَ إِذَا كَانَتِ الصَّلَاةُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ لَا تُحْجَبُ عَنْهُ؛ /// کسی که خواسته ‌ای از خداوند عزّوجلّ دارد، دعای خود را با صلوات بر محمد و آل او آغاز کند و سپس حاجت خویش را بطلبد و پس از آن، دعای خود را با صلوات بر محمد و آل محمد، پایان دهد؛ زیرا خدای عزّوجلّ کریم ‌تر از آن است که اول و آخر دعا را قبول کند و بین این دو را رها کند؛ چراکه صلوات بر محمد و آل او، از خداوند پوشیده نمی‌ ماند».

حجت الاسلام حاج ناصر حمزه نژاد در ادامه به حدیثی از امام صادق اشاره کرد و تصریح نمود : از امام صادق (ع) نقل شده است: «كُلُّ دُعَاءٍ يُدْعَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ مَحْجُوبٌ عَنِ السَّمَاءِ حَتَّى يُصَلَّى عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ؛ /// هر دعایی که با آن خداوند عزوجل خوانده می ‌شود، از آسمان‌ ها پوشیده است [و مستجاب نمی ‌شود]، تا آن زمان که صلوات بر محمد و آل محمد فرستاده شود.» خداوند متعال در قرآن کریم، مؤمنین را سفارش به صلوات بر نبیّ مکرّم اسلام و آل پاک او می ‌کند؛ آن هم در قالب جملاتی مؤکّد و اعجاب ‌آور: «إنَّ اللهَ و مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِی یَا أیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً».خود پیامبر اکرم (ص) نیز با تعابیر گوناگون، اهمیت صلوات را به اطرافیان گوشزد می ‌فرمودند. از جمله روایات قابل توجه در این باب، روایتی است که نشان ‌دهنده مجهول ‌القدر بودن ثواب صلوات است: «مَنْ صَلّى‏ عَلَيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ مَلَائِكَتُهُ؛ فَمَنْ شَاءَ فَلْيُقِلَّ، وَ مَنْ شَاءَ فَلْيُكْثِرْ/// کسی که بر من صلوات بفرستد خدا و ملائکه او بر آن شخص صلوات می فرستند؛ هر كس خواهد كم فرستد و هر كس خواهد بيشتر.»

حجت الاسلام حمزه نژاد در ادامه پیرامون باب شهادت به عنوان دومین محور سخنرانی خود اشاره کرد و گفت : بزرگترین کار فرهنگی که انجام می شود ؛ « فرهنگ مقدس اسلام ناب محمدی(ص) » است توسط حضرت امام خمینی(ره) پایه گذاری شد و زیربنای آن را به خوبی آغاز کردند و امروز مشاهده می کنید که با وجود رهبری حکیم و فرزانه  نظیر آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» ، این فرهنگ در عالم  گسترش یافته است و همین حرکت مقام معظم رهبری استکبار جهانی را به زانو درآورده است ؛ یکی از مواردی که امام راحل خیلی به آن تأکید داشت که از آیه ی 169 از سوره ی آل عمران تأسی گرفته شده «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ /// هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند. » و ما توان درک رسیدن به مقام «شهود و شهادت» را نداریم ، مهم این است که ما به این توجّه کنیم که پیام شهیدان به ما چیست ؟ ؛ این مهم است. «وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا‌ هُم یَحزَنون؛» این پیام شهیدان است. امروز همه‌ی تلاش دشمنان ملّت ایران در جنگ نرم چیست؟ این است که ملّت ایران را اندوهگین و ناامید و ترسیده و مانند اینها بکنند، وادار کنند ملّت ایران را که از ورود در میدان  مقاومت و شهادت طلبی بترسد، مأیوس باشد؛ پیام شهدا نقطه‌ی مقابل این است: «اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا‌ هُم یَحزَنون /// خوف و حزن برداشته است در میدان شهادت.» این پیام، پیام روز اوّل شهیدان نیست که خیال کنیم مثلاً ۳۰ سال، ۳۵ سال است شهید شده؛ نه، این پیام، پیام همیشگی شهیدان است؛ یعنی آنها در جوار قدس الهی و نعمت الهی هم که هستند، مرتّب دارند به ما پیام می دهند، بشارت می دهند: «وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا‌ هُم یَحزَنون» این پیام شهدا است. اگر وارد میدان مبارزه بشویم یعنی همان چیزی که دشمنان ما از آن می ترسند و واهمه دارند ، باید بدانیم که خدای متعال بیم و ترس و اندوه را از ما دور می کند؛ کما این که در دوره‌ی هشت سال دفاع مقدّس هم همین‌جور بود. آن کسانی که می رفتند جبهه و یک مدّتی آنجاها بودند، وقتی که می خواستند به محیط خانواده و شهر برگردند، محیط شهر برایشان سنگین بود یعنی واقعاً برایشان فشار داشت؛ در صورتی که جبهه برایشان مثل بهشت بود؛ یک معنویّتی بود، یک روحانیّتی بود، خوش بودند ، خوشِ به معنای روحی و معنوی و غرق در ذکر الهی بودن این‌جوری بودند. جوان ها در جبهه واقعاً در زیر رگبار، زیر خمپاره، زیر ترکش لذّت می بردند که این هم خاصیّت فداکاری است، خاصیّت حضور در میدان مبارزه‌ی لله و جهاد فی‌‌سبیل‌الله است. وقتی می‌آمدند داخل شهر و این ارتباطات و انتظامات شهری و مناسبات گوناگونی را که در محیط‌ها هست می دیدند، غالباً دلشان می گرفت، به ما هم می گفتند، واقعش هم همین بود؛ این به خاطر این است که آنجا صفا هست، آنجا معنویّت هست، آنجا بهشت است؛ مصداق کامل «لا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا‌ هُم یَحزَنون» آنجا است.

امام جمعه ی شهرستان هویزه در ادامه اظهار نمود : همانگونه که در صدر اسلام هم چنین بوده ، امیرالمؤمنین (ع) وقتی که در جنگ ها در کنار پیامبر(ص) می جنگید آرزویش رسیدن به مقام شهادت بود ، اما خداوند شهادت ایشان را در جبهه صلاح ندانست و لذا در محراب نماز و در مسجد به آرزویش رسید ؛ امروزه هم دیدید و شنیدید برخی از رزمندگان وقتی در طول هشت سال دفاع مقدس به آرزویشان نرسیدند به عنوان مدافع حرم و حریم حضرت زینب(س) به این آرزو رسیدند؛ چنین اشخاصی بدانید در بستر بیماری و یا در سوانح رانندگی از این دنیا نرفته اند ، رسیدن به شهادت لیاقت می خواهد که هر کسی این لیاقت را ندارد ؛ چون این گونه از دنیا رفتند مردن نیست بلکه زنده بودن نزد پرورگار یکتاست .

وی افزود : پیامبر اعظم (ص) فرمودند:«إذا قالَ العَبدُ عِندَ مَنامِهِ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ یقولُ الله: مَلائِکتى! اُکتُبُوا بِالحَسَناتِ نَفسَهُ إلَى الصَّباحِ /// هرگاه بنده‏‌اى هنگام خوابش، «بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم» بگوید، خداوند به فرشتگان می‌گوید: به تعداد نفس‏‌هایش تا صبح برایش حسنه بنویسید.» یکی از فضائل امام علی(ع) ، خوابیدن در بستر پیامبر در ‌لیله‌المبیت بود و آن شبی بود که سران قریش تصمیم گرفتند در آن شب پیامبر اسلام (ص) را به قتل برسانند ولی خداوند نقشه ی آنان را نقش بر آب کرد و امام علی (ع) به جای پیامبر اکرم(ص) در بستر آن حضرت خوابید و نقشه ی قریش به سرانجام نرسید و این یک نوع معامله ی امام علی(ع) با خداوند یکتا بود .و در واقع نتیجه می گیرید که قدرت و شجاعت به عضلات و زور بازو نیست بلکه قدرت آن است در حالی که می دانی اگر به جبهه بروی درصد شهادت خیلی بالاست ولی به میدان وارد شوی بدون این که ترسی به دل داشته باشی ؛ همانند جوانان و نوجوانانی که در طول هشت سال دفاع مقدس مشتاقانه به استقبال شهادت می رفتند .

حمزه نژاد در ادامه به یکی از خاطران آیت الله جوادی آملی به نقل از یک جوان بسیجی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : جوادی آملی به نقل از یکی از همین جوانان می گوید ؛ « تانکری  در تیررس دشمن بود ، فرمانده دستور داده بود تیمم کنیم و نماز بخوانیم  ؛ آن جوان آمد و گفت : چرا اجازه نمی دهید نماز آخر را با آب وضو بگیریم؟ فرمانده متعجب گفت : تانکری که باید از آب آن وضو بگیریم در تیررس مستقیم دشمن قرار دارد ، چطور با آب وضو بگیریم؟ عملیات شروع شد و از جمله جنازه هایی که به پشت جبهه فرستاده می شد جسد همین جوان بود که برای نماز با آب وضو رفت و وقتی رو در روی دشمن قرار گرفت به درجه ی رفیع شهادت نائل  شد  .»

وی در پایان گفت : اگر استکبار ، استعمار و عیادی ظالم آنها در منطقه به زانو درآمده اند به خاطر فرهنگ ایثار و شهادت است که بر گرفته از فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) می باشد ، فرهنگی که در « یمن ، فلسطین ، لبنان ، سوریه و عراق » باعث  شکست دشمنان شده است  و شما که سلسله برنامه های شهد صلوات را برگزار می کنید در واقع بالاترین و مهترین کار فرهنگی ایثار و شهادت را برگزار می کنید چون زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدا کمتر از شهادت نیست .

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت شهرستان شوش ضمن قدردانی از کربلایی مهدی لطیفی قاری قرآن و حجت الاسلام حاج ناصر حمزه نژاد امام جمعه ی شهرستان هویزه سخنران مراسم ؛ به فرازی از زندگی نامه ی شهید علیرضا غریبی اشاره کرد و گفت : شهید علی رضا غریبی در سال 1342 در یکی از روستاهای شهرستان شوشتر به نام  سردارآباد در یک خانواده ی مذهبی چشم به جهان گشود . دوران طفولیت و کودکی را در این روستا گذراند  و در سال 1348 در سن 6 سالگی راهی دبستان شد . در سال 1350 به خاطر شرایط شغلی پدر که در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه  مشغول به کار شده بود به همراه خانواده به شهرستان شوش مهاجرت نموده و در منطقه ی بهداشت سکونت یافت و تحصیلات خود را در این شهر ادامه داد .

وی افزود : با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران  به همراه خانواده اش مجدد به زادگاهش روستای سردارآباد  در شش کیلومتری شوشتر رفت در این دوران به علت تعطیلی مدارس در آغاز جنگ دو سال از ادامه ی تحصیل محروم شد ولی بعد از عملیات ظفرمند فتح المبین که شوش از تیررس دشمن بعثی خارج شد  مجدد به دیار و محل زندگی خود  ، شوش بازگشت و موفق شد مدرک دیپلم را در رشته ی تحصیلی اخذ نماید .در تاریخ 15 شهریور1363 به خدمت مقدس سربازی رفت و پس از چهار ماه و نیم دوره ی آموزشی در تاریخ 30 دیماه1363 از تهران به منطقه ی عملیاتی شمال غرب  در استان کردستان ، شهرستان پیرانشهر  ؛ محل درگیری رزمندگان با نیروهای بعثی عراق از یک طرف با منافقین کوردل دیگر بود و از طرف دیگر با نیروهای حزب بعث ؛ تا تاریخ 20اردیبهشتماه1364 در این منطقه حضور داشت و پس از آن به شهر بانه انتقال یافت و سرانجام ساعت 9 صبح روز دوشنبه 7 آبان ماه 1363 بعد از بازگشت از مرخصی در منطقه ی شمال غرب  بر اثر بمباران هواپیماهای دشمن بعثی مورد اصابت تیر و ترکش  راکت قرار گرفتهو به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید و همچون دیگر شهیدان  گلگون کفن شهرستان شوش طی مراسمی تشییع و در گلزار شهدای شوش به خاک سپرده شد و ما امروز در این مراسم و همچنین از طریق فضای مجازی در مجموع برای شادی روحش 2678200 صلوات قرائت نمودیم .

وی در پایان سخنان خود از برگزاری دهمین جلسه  ی آیه های صبر خبر داد و یادآورشد : به همت جوانان مجمع اهل بیت و با حضور جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و آزادگان ، دهمین جلسه  ی آیه های صبر ، پنجشنبه 23 آبان ماه ساعت 20 در منزل آزاده ی سرافراز و جانباز حاج کاظم ناصری برگزار خواهدشد.

 

از دیگر برنامه های این آئین شهد صلوات می توان به « مولودخوانی کربلایی محمد کوشاری در وصف رسول اکرم(ص) ـ ترکیب بند در مذمت تفرقه و تأکید بر وحدت مسلمانان توسط حاج ناصر پیوست تجلیل مهندس حسینی نیک سرپرست شبکه ی بهداشت و درمان از پدر شهید علیرضا غریبی ـ برگزاری آیین توذیع شال نذری توسط سادات مجلس به همت کربلایی رحیم چنانی  و همسر ایشان و مشخص شدن برگزیدگان قرعه کشی زیارت نیابتی کربلای معلا نظیر (( خانواده شهید علیرضا غریبی ـ خانواده‌شهیدمدافع‌حرم‌مسلم‌سواری از شهرستان اهواز ـ  خانواده محترم کاوندی ازشهرستان شوش  ـ اهالی محترم شهر میانرود و خانواده محترم شجیرات; بهورز بیت یدی از شهرستان شوش)) » اشاره کرد .

 

شایان ذکر است صد و شصت و پنجمین آیین شهد صلوات  روز یکشنبه 26 آبان ماه1398 به مناسبت یاد بود دو شهید گمنام مدفون شده در شهر الوان ؛ در حوزه ی علمیه ی امام جعفر صادق(ع) شهر الوان برگزار می شود ،  لذا همراهان عزیز و مردم قدرشناس رأس ساعت 19:30یکشنبه 29 آبان ماه1398 درب مرکز بهداشت واقع در میدان معلم«ساعت» جهت عزیمت دسته جمعی حضور به هم برسانند.



:: بازدید از این مطلب : 1864
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.